11 form

Participle

Дієприкметник в англійській мові

Дієприкметник (Participle) – це безособова форма дієслова, що передає ознаку предмета за дією та відповідає на питання «який?» та «що роблячи?». Англійські дієприкметники поєднують у собі ознаки дієсловаприкметника, а також прислівника. Дієприкметник не змінюється за категоріями числа, особи та способу, також він не має ступенів порівняння. Залежно від контексту у реченні англійський дієприкметник може відповідати дієприкметнику та дієприслівнику в українській мові, однак часто він передається підрядним реченням.  

  • Що роблячи? (як дієприслівник української мови)
  • I always sing while doing housework. – Я завжди співаю, пораючись по дому.
  • Який? (як дієприкметник української мови)
  • I have read a story written by my son. – Я прочитав оповідь, написану моїм сином.

Частка not завжди ставиться перед дієприкметником, до якого належить.

  • Not being able to swim, Ann was afraid to get in the water. – Не вміючи плавати, Енн боялася заходити у воду.
  • She was looking out the window not paying attention to our conversation. – Вона дивилася у вікно, не звертаючи уваги на нашу розмову.
  • Форми дієприкметника

Дієприкметник теперішнього часу

Дієприкметник теперішнього часу (Present Participle або Participle 1) має дві видові форми в активному та пасивному станах. Він утворюється за допомогою додавання закінчення -ing до основи смислових дієслів або до допоміжних дієслів to beto have, що вживаються з формою Participle II, якщо цього потребує форма дієприкметника.

Tense                                        Active Voice              Passive Voic

Participle I Indefinite
неозначений дієприкметник
eating
дієслово з -ing
being eaten
being + Participle II
Participle I Perfect
доконаний дієприкметник
having eaten
having + Participle II
having been eaten
having been + Participle II

Неозначений дієприкметник (Indefinite Participle 1) в активному та пасивному станах вказує на дію, що відбувається одночасно з іншою дією, вираженою дієсловом-присудком. Також цей дієприкметник може вказувати на дію, що не залежить від певного часу взагалі або ж її час невідомий.

  • Активний стан
  • Who is this crying boy? – Хто цей хлопчик, що плаче?
  • While listening to his stories, Kate couldn’t help laughing. – Слухаючи його розповіді, Кейт не могла стримати сміх.
  • Пасивний стан
  • Being written in pencil the text was difficult to read. – Було складно читати текст, оскільки він був написаний олівцем.
  • Being left alone in the house Ann didn’t know what to do. – Енн, яку залишили одну вдома, не знала, що їй робити.

Доконаний дієприслівник (Perfect Participle 1) в активному та пасивному станах вказує на дію, що відбулася або тривала до іншої дії, вираженої дієсловом-присудком.

  • Активний стан
  • Nancy and Mark, having washed their hands, sat down at the table. – Ненсі та Марк вимили руки та сіли за стіл. 
  • Having been friends at school we still keep in touch. – Ми були друзями у школі та досі підтримуємо зв'язок один з одним. 
  • Пасивний стан
  • Having been cheated once Michael doesn’t trust anyone. – Оскільки Майкла вже один раз обдурили, він нікому не довіряє.
  • Not having been informed beforehand I didn’t know when to come to the meeting. – Оскільки мені не повідомили заздалегідь, я не знав, коли приходити на збори.

Неозначений дієприкметник вживається замість доконаного дієприкметника з дієсловами сприйняття та руху, навіть якщо дія передає значення передування іншій дії.

  • to arrive – прибувати
  • to come – приходити
  • to enter – входити
  • to hear – чути
  • to look – дивитися
  • to see – бачити
  • to seize – схопити
  • to turn – повертати
  • Arriving at the hotel we could relax at last. – Коли ми приїхали до готелю, ми нарешті змогли відпочити.
  • Hearing someone coming Jack rushed to hide his diary. – Почувши, що хтось йде, Джек побіг ховати свій щоденник. 
  • Entering the shop Clark stood a bit in the doorway and then went to the cashier. – Зайшовши до магазину, Кларк постояв трохи у проході, а потім пішов до касира.

Дієприкметник минулого часу

Дієприкметник минулого часу (Past Participle або Participle II) має тільки одну форму, а також не поділяється на активний та пасивний стани.

Дієприкметник минулого часу для правильних дієслів утворюється додаванням закінчення -ed. Для неправильних дієслів використовується третя форма дієслова з таблиці неправильних дієслів.

  • She is a girl loved by everyone. – Вона – дівчина, яку люблять усі.
  • The homework done by Matt was full of mistakes. – У домашньому завданні, виконаному Меттом, було багато помилок.
  • The book written by Hugh became a bestseller. – Книга, яку написав Х'ю, стала бестселером.

Використання англійських дієприкметників

Для утворення форм часу та пасивного стану

Дієприкметник теперішнього часу (Participle I) вживається для утворення часів Present ContinuousPast ContinuousFuture Continuous, а також Present Perfect ContinuousPast Perfect Continuous та Future Perfect Continuous.

  • Jack is studying now. – Джек зараз вчиться.
  • She will be working at 8a.m. tomorrow. – Завтра о 8-й ранку вона буде працювати.
  • We have been living here for 10 years already. – Ми вже тут живемо 10 років.

Дієприкметник минулого часу (Past Participle або Participle II) вживається для утворення часових форм Present PerfectPast PerfectFuture Perfect та форми пасивного стану (це так звана третя форма дієслова).

  • have finished my work long time ago. – Я закінчив свою роботу дуже давно.
  • My cup is broken so may I use yours? – Моя чашка розбита, тому можна я візьму твою?
  • She said she would have written that article by Tuesday. – Вона сказала, що напише ту статтю до вівторка.

Як означення

Форми англійських дієприкметників в реченні можуть використовуватися як означення до іменників або займенників. Вони можуть стояти як перед словом, яке означують, так і після нього. В цій функції частіш за все використовується форма неозначеного дієприкметника теперішнього часу (Participle I) в активному стані або ж дієприкметник минулого часу (Participle II). 

  • Дієприкметник теперішнього часу
  • Approaching bus was already full. – Автобус, що під'їжджав, був вже заповненим.
  • Those working men look tired. – Ті чоловіки, що працюють, виглядають втомленими.
  • We took the road leading to the castle. – Ми пішли дорогою, що вела до замку.
  • Дієприкметник минулого часу
  • Faded leaves covered my garden. – Зів'яле листя накрило мій сад.
  • She threw away the chair broken by me. – Вона викинула стілець, зламаний мною.
  • The problem discussed at the meeting was related to our department. – Питання, обговорюване на зборах, стосувалося нашого відділу.

Як обставина

Англійські дієприкметники в реченні також можуть вживатися як обставина часу, причини, порівняння. Без сполучників використовується дієприкметник теперішнього часу, а також його форми доконаного виду та пасивного стану

  • Having finished the task Jack could go home. – Виконавши завдання, Джек міг йти додому.
  • Reading a newspaper she didn’t pay attention to her children. – Читаючи газету, вона не звертала увагу на своїх дітей.
  • Having been broken in several places the vase was thrown away. – Вазу викинули, оскільки вона була розбита у кількох місцях.

Дієприкметник минулого часу у реченні виступає обставиною, коли стоїть після сполучників when (коли), while (в той час як), if (якщо), as if (ніби), as though (неначе), though (хоча).

  • He fell as if hit by someone. – Він впав, неначе його хтось вдарив.
  • When questioned about her boyfriend Kate blushed. – Коли її запитали про її хлопця, Кейт залилася червоним.
  • He told me his secret which, if discovered by others, would destroy his life. – Він розповів мені свій секрет, що зруйнує його життя, якщо інші про нього дізнаються.

Складний присудок

Англійські дієприкметники в реченні можуть вживатися як іменна частина складного присудка. В цій функції використовується неозначений дієприкметник теперішнього часу в активному стані (використовується досить нечасто) та дієприкметник минулого часу. В цьому випадку дієприкметники також можуть визначатися як прикметники, утворені від дієслів. 

  • Дієприкметник минулого часу
  • The door is locked. – Двері закриті.
  • I have no money. I'm broken. – У мене немає грошей. Я бідняк (збанкрутілий).
  • Дієприкметник теперішнього часу
  • This situation is just terrifying! – Ця ситуація просто страшна! (така, що лякає) 
  • The whole day has been humiliating. – Весь цей день був принизливим. 


Text 1. Read the text and answer the questions  Alaina Masters talks about her job 

I have always worked hard at mastering my instrument. That goes without saying. But ever since entering music college I was aware of how important it is to network with people. Since then, I’ve never really looked back and I am very happy to say that I’ve always managed to keep working. When it comes to finding work, people who work for themselves, like me, must have various ways of making an income. I always need to be looking for jobs, or gigs, as musicians call temporary pieces of work. Those might come from orchestras or with smaller groups, such as the string quartet and jazz trio I usually play with. I used to teach from time to time, but because I need to be available when a job comes up, I can’t commit to having students anymore. It’s a shame because I really enjoyed it. 

The work with orchestras is always in the metropolitan area, which is handy for me. When I have one of those gigs, we will rehearse during the day in the weeks before the show starts. Those sessions are hard work and very tiring, but there is a social element to them and that helps get us through. Then we’ll do a performance every night for the duration of the show, two on a weekend with some productions. That is always exciting and it’s when I am in my element. The performances make all the effort worthwhile. With my string quartet we play at weddings or other events, and that sometimes involves travelling. 

I don’t drive, but thankfully one of the others is usually able to give me a ride, and we travel together for the concert. We try to always come back to our own beds afterwards, as paying for accommodation would use almost all our profits from the show. Playing an instrument as a hobby and doing it to earn a living are quite different though. Thankfully, I have always maintained the love of what I do, so really, I never feel like I’m working.

 1. Alaina says her experience at college taught her the importance of 

A building up connections in the scene.

 B being good at her instrument. 

C continually working. 

D managing her time. 

2. How would you best describe Alaina’s work status? 

A Self-employed, with one main job. 

B Self-employed, with a variety of jobs. 

C An employee of an orchestra.

 D Unemployed. 

3. What does Alaina say about teaching? 

A She is accustomed to teaching now. 

B She does not have time to teach any more. 

C She would like to teach in the future. 

D She hates teaching. 

4. What does Alaina enjoy most about working with the orchestra? 

A The fact that the rehearsals and performances are close to where she lives. 

B The rehearsals. 

C Performing. 

D Seeing friends. 

5. Which option best summarises why Alaina likes to get home after gigs? 

A She can’t drive and her driver insists on it. 

B She is unable to sleep in a different bed. 

C It is impossible to find somewhere to stay. 

D To save money

Read the text. For each question, choose the correct answer 

Technology in Our Daily Lives 

Technology has become a natural part of our everyday routines. Most of us can’t imagine a day without using our phones or laptops. We use technology to (1) ___ with friends, to study, and to relax. For many students, it’s also a useful way to (2) ___ information quickly for homework or projects. However, the rapid (3) ___ of technology also has its challenges. It can be difficult to (4) ___ the balance between online and real life. Spending too much time on social media often makes people feel (5) ___ instead of connected. Another problem is that not all the information online is (6) ___. Parents and teachers try to help young people use technology (7) ___ and responsibly. For example, they advise not to share personal (8) ___ with strangers or post photos without thinking. It’s also important to (9) ___ your passwords regularly and never use the same one everywhere. Technology is changing education as well. Nowadays, students can (10) ___ online lessons, watch recorded lectures, and take virtual tests. Teachers often use digital platforms to (11) ___ feedback or share materials. These tools can make lessons more (12) ___, especially when students work in groups. On the other hand, technology can be (13) ___ if it becomes a distraction. Notifications, games, or videos can (14) ___ students’ attention away from studying. That’s why many people choose to (15) ___ “digital detox” days, when they stay offline completely. Despite all these issues, technology has made our lives (16) ___ and more efficient. It helps us (17) ___ new skills, discover new cultures, and stay in touch with people around the world. The key is to use it in (18) ___ moderation and never let it (19) ___ our real-life relationships. After all, technology should (20) ___ people together, not separate them. 

Choose the correct answer (A, B, C, or D): 

1) A communicate B compare C connect D complete 

2) A search B find C look D discover 

3) A invention B development C decision D improvement 

4) A keep B hold C make D take 

5) A lonely B noisy C busy D sleepy 

6) A right B correct C true D reliable 

7) A safe B safely C safety D saving 

8) A news B information C data D message 

9) A change B exchange C replace D move 

10) A attend B join C visit D follow 

11) A do B give C take D make 

12) A creative B bored C interact D interactive 

13) A helpful B harmful C healthy D hopeful 

14) A move B distract C take D lose 

15) A make B do C have D spend 

16) A easier B more easy C easily D easy 

17) A study B teach C learn D earn 

18) A good B right C correct D proper 

19) A control B influence C manage D change 

20) A join B bring C put D call

Минулий час в англійській мові

При вивченні англійської треба засвоїти 4 види минулого часу. Знайомство з часовими формами минулого починається з Past Simple, після цього зазвичай вивчають Past Perfect, а потім форми, що позначають тривалу дію —  Past Continuous та Past Perfect Continuous. Всі ці часи позначають події, які відбулися в минулому, але кожен має особливості щодо змісту та побудови.

Рast Simple (Простий минулий час)

Неозначений минулий час (інша назва Past Simple) — позначає закінчену дію, яка відбулася у певний час і не має зв’язку з сьогоденням. 

Слова, які є індикаторами:

  • last (Saturday / week / June);
  • yesterday;
  • ago;
  • питання з when.

Українською Past Simple перекладається дієсловами доконаного та недоконаного виду:

He worked as a waiter last spring — Він працював офіціантом минулої весни.

My son did his maths homework 2 hours ago — Мій син зробив домашнє завдання з математики 2 години тому.

Побудова стверджувальних речень

Всі дієслова в англійській поділяються на правильні (їх більшість) і неправильні. В залежності від цього вони утворюють стверджувальну форму за різними правилами:

  • До правильних дієслів достатньо додати -ED

play — played.

  • Кожне неправильне дієслово має унікальну форму, яку треба вивчити. 

buy — bought, find — found.

Таблиця неправильних дієслів включає 3 форми, які потрібно вивчити напам’ять: базову, Past Simple (Простий минулий час), Past Participle (потрібна для утворення часів Perfect). 

 

Запитальні речення

Щоб поставити у Past Simple запитання, використовують DID (форму минулого від дієслова to do). Основне дієслово у запитанні завжди стоїть у базовій формі, наприклад:

Did your mate buy a new tablet last year? — Твід приятель купив новий планшет минулого року?

 

Заперечні речення

Для заперечення використовують did not — DIDN’T і після цього — початкову форму основного дієслова:

He didn’t buy this bike last year. — Він не купив цей велосипед минулого року.

Past Continuous (Минулий тривалий час)

Використовують для опису дій, що тривали протягом якогось проміжку часу або відбулися в означений момент. 

Маркери Past Continuous вказують на момент, коли відбулася дія, наприклад:

  • yesterday at 2 p.m.;
  • last Thursday at 3;
  • while;
  • all day long;
  • for (days / a few hours);
  • from 9 a.m. to 5 p.m.

My aunt was cooking these cupcakes for 3 hours yesterday. — Моя тітка готувала кекси протягом 3 годин вчора.

Також цю форму використовують, коли дія співпала з іншою дією, тоді на конкретний момент вказує сполучник “when” або “while”:

They were having dinner when I called. — Вони вечеряли, коли я зателефонував.

Стверджувальні речення

Цю часову форму утворюють за допомогою was / were (to be у формі Past Simple)потім йде основне дієслово з -ING.

WAS having dinner at 6.30 last night. — Я вечеряв о 6.30 минулого вечора.

You WERE working while she was sleeping. — Ви працювали, поки вона спала.

 

Запитальні речення

Щоб зробити питання, was / were потрібно поставити перед підметом:

Was Kate writing her essay for 2 days? — Кейт писала есе протягом 2 днів?

 

Заперечні речення

Негативна форма створюється за допомогою to be, до якого додається not — was not (скорочена форма wasn’t), у множині — were not (weren’t). 

He wasn’t eating when I came. — Він не їв, коли я прийшов.

They weren’t working at 9 yesterday. — Вони не працювали о 9 годині вчора.

Past Perfect (Минулий завершений час)

Позначає дію, що відбулася у минулому попереду іншої дії або закінчилася перед певним моментом. Past Perfect часто зустрічається в реченнях поряд з іншою подією, яка відбулася пізніше (позначається дієсловом в Past Simple).

By the time a policeman met him, Bill had already spent lots of money. — До того часу, як поліцейський зустрів його, Біл вже витратив багато грошей.

Окрім поєднання кількох дій у минулому часі, маркерами Past Perfect є прислівники:

  • before;
  • earlier;
  • after;
  • already;
  • by (that time);
  • for;
  • when
  • just;
  • since.

На відміну від Past Simple, форма Past Perfect зустрічається у фразах, де події описані не в хронологічній послідовності. Порівняйте:

She woke up, had a shower and made her coffee. — Вона прокинулася, прийняла душ і зробила каву. (Past Simple)

Jane had made her coffee before she had a shower. — Джейн зробила каву до того, як прийняла душ. (Past Perfect)

 

Стверджувальні речення утворюють за допомогою had і дієслова з -ed для правильних дієслів або Past Participle для неправильних (шукайте форму у таблиці).

We had bought this big cottage before we moved to Sydney. — Ми купили цей великий котедж до того, як переїхали до Сіднею.

Запитальні речення

У питаннях had переміщують на перше місце, тобто ставлять перед підметом:

Had you bought this cottage before you moved? — Ви купили цей котедж до того, як переїхали?

Заперечні речення

У запереченні до дієслова had додають not, скорочена форма — hadn’t.

We hadn’t bought this cottage before we moved to Bristol. — Ми не купили цей котедж до того, як переїхали до Бристоля.

Past Perfect Continuous (Минулий завершено-тривалий час)

Вказує на дію, що почалася і закінчилася у минулому, при цьому тривала до початку іншої дії або настання певного моменту. Чітко обозначена тривалість дії відрізняє цей час від Past Continuous. Порівняйте:

He was walking alone when we met him. — Він гуляв на самоті, коли ми його зустріли. (Past Continuous)

My neighbour had been walking alone for some hours before we met him. — Мій сусід гуляв на самоті впродовж кількох годин до того, як ми його зустріли. (Past Perfect Continuous)

Прислівники, які вказують на Past Perfect Continuous:

  • for / since;
  • before / after; 
  • how long.

Стверджувальні речення

Формула створення стверджувального речення поєднує підмет з had been і основним дієсловом з -ING.

Lucy had been writing emails for 30 minutes when her boss asked her for help. — Люсі писала електронні листи протягом 30 хвилин, коли керівник попросив її про допомогу.

Запитальні речення

В запитанні had стоїть перед підметом:

Had she been writing emails for half an hour when her boss came? — Вона писала електронні листи протягом півгодини, коли її керівник прийшов?

Заперечні речення

У запереченнях до had додають not:

She hadn’t been writing emails before her boss asked her for help. — Вона не писала електронні листи перед тим, як керівник попросив її про допомогу.

https://vseosvita.ua/library/past-tenses-revision-past-simple-past-continuous-past-perfect-755213.html


Use Past Simple, Past Continuous, Past

Perfect or Past Perfect Continuous

Task l

1.He was hot.He (to run).

2.When l opened the door, the lesson already (to start).

3.When l opened the door, the teacher (to write) something .

4.He (to see) two films by 11pm.

5He (to play) basketball last week.

6.She (not to go) to school three days ago.

7.I (to do) my project since 5 pm.

8.After l (to finish) cleaning, I went out.

9.He often (to play) football in his childhood.

10.He was angry.He (to get) a bad mark.

11.Who (to use) my computer?

12.W.Shakespeare (to write) many sonnets.

13.She (to open) the door and (to enter) the room.

14.This time yesterday l (to do) my homework. 15.While my granny (to eat), my parents (to swim).

16.It was hot and sunny, I (to lie) under the sunshade.

17.He broke his leg when he (to ski).

18.He said that he (to find) a new job.

19.He always (to want) to buy this book.(for 5years).


MY PLANS FOR THE FUTURE

When you leave school you understand that the time to choose your future profession has come. It's not an easy task to make the right choice of a job. I have known for a long time that leaving school is the beginning of my independent life, the beginning of a far more serious examination of my abilities and character.

I have asked myself a lot of times: "What do I want to be when I leave school?" A few years ago it was difficult for me to give a definite answer. As the years passed I changed my mind a lot of times about which science or field of industry to specialize in. It was difficult to make up my mind and choose one of the hundreds of jobs to which I might be better suited.

A couple of years ago I wanted to become a doctor. I thought it was a very noble profession. I was good at biology and chemistry in the 8th and 9th forms. I wanted to help people who had problems with health. I knew that a doctor should be noble in work and life, kind and attentive to people, responsible and reasonable, honest and prudent. A doctor, who is selfish, dishonest, can't be good at his profession. I tried to do my best to develop good traits in myself.

Now I have already decided what to do. I'd like to be a teacher. I know that it's very difficult to become a good teacher. You should know perfectly the subject you teach, you must be well-educated and well-informed. An ignorant teacher teaches ignorance, a fearful teacher teaches fear, a bored teacher teaches boredom. But a good teacher develops in his pupils the burning desire to knowledge. As John Steinbeck once said, a great teacher is a great artist and you know how few great artists there are in the world. Teaching might even be the greatest of the arts. It's a great responsibility to bring upchildren. I think that's the reason why teachers are deeply respected.

More and more people realise that every educated person should know a foreign language. That's why I'm going to become an English teacher. I always remember these famous words and I'm going to teach them to my pupils: "He, who doesn't know a foreign language, doesn't know his own language".

VOCABULARY

to change [t?e?nd?] one's mind — передумати, перерішити

to suit [sju:t] — підходити, годитися

noble ['n?ubl] — благородний, шляхетний

prudent ['pru:d(?)nt] — розсудливий, передбачливий

trait [trei] — риса характеру

ignorant ['?gn(?)r(?)nt] — неосвічений; необізнаний; нетямущий

burning desire ['b?:n?? d?'za??] — палке бажання; прагнення

to bring up [br?? ?p] — виховувати

to respect [r?s'pekt] — шанувати, поважати

to realise ['r??la?z] — усвідомлювати

QUESTIONS

1. Have you made up your mind what to be in the future?

2. When did you begin making plans for the future ?

3. When were you able to give a definite answer about your future profession? Did anybody help you to make the choice?

4. Are you going to work and study at the same time?

5. Why do you think teaching is a noble profession ?

6. What traits must a good teacher have?

7. What difficulties of teaching profession can you name?

8. What did Steinbeck say about teaching profession ?


FILL THAT GAP
People who take a year out before going to university and use that time to gain more skills are more attractive candidates for jobs than those who go straight
 from school to university, according to research for the Department for Education. The research says that employers are particularly interested in the skills that students pick up when traveling, volunteering and working, because they do not trust universities to teach the arts of communication, teamwork and leadership.

(2) There are many reasons why there is a growing number of students who take a gap year. There are school-leavers who are happy to be out of the school system at last and want to have some time to do something interesting or crazy before they go back into the educational system. There are those who want to earn money to pay their university fees. There those who are feel they want to do something useful with their lives and there are those who want to get away from home and see the world while they can. Finally, there are those who want to prepare themselves better for the job market once they get their degrees. Jamie Underwood, a founder of a gap year agency, says It's a brilliant thing to do. If you're focusing on getting ahead, employers love it it shows character, confidence, achieving goals and persistence

(3) School-leavers can choose from a wide range of activities for their gap year. They can take part in an adventure project, like an expedition to some remote corner of the earth, which can be really exciting and it has the advantage of travelling as part of a group and making some life-long friends. They can work on a conservation or environmental project, like conducting an underwater survey of a coral reef or monitoring an endangered species. They can do temporary or seasonal work abroad and this way get insight into a very different way of life. They can join a humanitarian project, such as doing social work with people in need. Or they can join a structured work experience programme and gain valuable experience and practical skills in their chosen field. Mr Underwood says, "I matured during my gap year. I grew up. You come back with a real sense of achievement and a new perspective on life."

(4) But some locations aren't for the faint-hearted. Voluntary work can be tough. You may be out in the middle of nowhere, feeling isolated and having trouble coping with the complete culture shock. So its important to research the opportunities fully and take time to read what other 'gappers' have to say about their experience of volunteering overseas. And its also important to plan the year properly. According to the research of the Department for Education and skills, too many students fail to properly and do not take advantage of the opportunities on offer. This can turn the gap into a blank hole. As Mr Underwood says, "Theres a great difference between doing a structured placement and going on an extended holiday in some exotic place. Students who are doing volunteering get an awful lot of good experiences. Employers are falling over themselves for those maturing skills, which they think universities don't give.

Verbs which are usually followed by a Gerund: 

acknowledge, admit, adore, anticipate, appreciate,avoid, celebrate, confess, contemplate, delay, deny,describe, detest, discuss, dislike, dread, endure,enjoy, fancy, finish, imagine, involve, keep, justify,mention, mind, miss, omit, postpone, practise, quit,recall, recommend, regret, report, resume, risk,suggest, tolerate, understand. 

Verbs which are usually followed by an infinitive:

afford, agree, appear, arrange, ask, attempt, care,choose, claim, come, consent, dare, decide, demand,deserve, determine, elect, expect, fail, get, hate, help,hesitate, hope, hurry, intend, learn, manage, mean, need,offer, plan, prepare, pretend, promise, refuse, resolve,say, seem, tend, threaten, want, wish. COMPLETE WITH A GERUND OR AN INFINITIVE 

1.- She agreed ………………….. (pay) the electricity bill the following week.2.-Hector dislikes ……………… (go) to the opera.3.-Martin admitted ………………. (steal) the money from the safe.4.-Elizabeth didn’t need ………….. (do) the final exams.5.-I regretted ……………… (forget) to call my grandfather for his birthday.6.-Your aunt wished …………. (visit) Australia in Summer.7.-Please, avoid ………………… (touch) the wires with wet hands.8.-Your friend seems ……………. (be) very busy today.9.-We suggested ………………… (sell) our apartment at the seaside.10.-She postponed ………………… (make) a decision for the new shop.11.-Excuse me, do you mind ………… (clean) the table, please!12.-It was difficult to climb up the mountain but we kept ……….(go) 13.-I’m amazed because you didn’t hesitate ………… (accept) that job.14.-The policeman pretended …………. (keep) my identity card.15.- Robert denied …………… (kidnap) the child.

Вправи “Часи групи Future”

Виберіть вірний варіант дієслова і переведіть пропозиції.

By the time Teddy comes home Pamela … (will eat/will have eaten/will be eating) all the apple jam.

It’s still not clear if the weather … (will change/will have changed/changes) for the better.
When Sandra enters a Design College she … (will study/will be studying/will have been studying) for Drawing 5 years there.
We … (will travel/will have travelled/will have been travelling) to lake Baikal in 2 months.
She … (will be playing/will have played/will have been playing) tennis tomorrow afternoon.
My dear granny … (will become/will be becoming/will have become a pensioner by 2018.
When you come to the station I … (will wait/will be waiting/will have waited) for you by the central entrance.
By the time he returns, we … (will starve/will have starved/will have been starving) here for 3 days!

Поставте дієслово у форму Future Simple, Future Continuous, Future Perfect або Future Perfect Continuous.


to work


I … in Brazil at this time next year.
Dad … in the garden next Sunday.
By next Monday she … here for one month already.
In May our Ukrainian teacher … at our school for 30 years!

to read

He … the report by that time.
We … the letters when you come.

Pearson … the contract tomorrow.
Ann … this book for two weeks the day after tomorrow.


1. Future Simple

Для утворення простого майбутнього часу використовується допоміжне дієслово will разом з основною формою дієслова:

◾️Стверджувальна форма: S + will ('ll) + V

I will open the door.

◾️Заперечна форма: S + will not (won't) + V

I won't help you.

◾️Питальна форма: Will + S + V?

Will you be there when I arrive?

Інколи можна натрапити на уже застарілу форму shall, яка вживалася раніше з "we" та "I" - зазвичай у старіших текстах, але сьогодні shall інколи використовується для вираження пропозиції щось зробити або допомогти.

Shall we go to the cinema?

Вживання will: 

◾️ факти про майбутнє, яке ми змінити не можемо:

One day we all will die. (факт і його не змінити)

She will have her birthday on Monday. (хоче вона чи не хоче, але у неї буде день народження)

◾️ вираження припущень та прогнозів, що базуються на нашій думці або ж здогадках (можна часто підставити "I think"): 

It will rain tomorrow.  (думка того, хто каже)

I'm sure you'll like it. (я так думаю)

◾️коли ми робимо спонтанні рішення щось зробити, ми вирішуємо щось зробити в той же момент, коли говоримо якусь певну фразу: 

I'll help you to sort this out, don't worry. (тільки подумали про це)

I'll buy that one. (вирішили щойно)

◾️ обіцянки або ж погрози: 

I will call you later. (обіцянка)

I'll kill you! (погроза)

🚩Зверніть увагу: після if, when, as soon as, as, before, after, until, while (...) ми не вживаємо will!

I'll tell you everything when you come. 

As soon as you know the truth, call me.

We need to get to that place  before he is there.

🔼❌️Але це правило не використовується, якщо:

1) when виступає питальним словом:
When will you be ready?

2) if є синонімом до whether (значення "чи"):
I don't know if he will come.

3) will виступає модальним і позначає результат, який точно станеться.
If you will excuse me, I'll tell you everything. (за умови, що станеться дія з if, то точно відбудеться дія головного речення)

2. Майбутній час з "to be going to"

Досить хороша альтернатива, яка часто не можу по значенню бути заміненою "will" і здебільшого означає "збиратися щось робити". Ця структура включає дієслово"to be" у теперішньому часі + "going to" + основна форма дієслова:

Утворення:

◾️ Стверджувальна форма: S + am/is/are + going + to V

I'm going to buy a car.

◾️ Заперечна форма: S + am/is/are + not + going + to V

I'm not going to follow the rules.

◾️ Питальна форма: Am/Is/Are + S + going + to V?

Are you going to leave me alone?

Вживання:

◾️плани або наміри: 

I am going to visit my grandparents next week.

I'm going to make a surprise!

◾️ прогнози на основі поточних доказів та фактів: 

Look at those clouds. It's going to rain. (бачимо хмари – підтвердження того, що буде дощ)

You're going to fall! (ми бачимо, що людина робить щось, що може спричинити наступну дію, наприклад, падіння)

Порівняйте:

We'll have a boy. (це передбачення, що базується на нашій думці)

We're going to have a boy. (передбачення, що базується на факті, наприклад, у цьому випадку це може бути УЗД)

🚩Зверніть увагу! Під час мовлення структура "to be going to" скорочується до "to be gonna":

We're gonna watch the movie tonight.

Are you gonna tell him?

3. Для вираження майбутнього можна вживати і теперішні часи Present Simple та Present Continuous

◾️ Present Simple вживається для позначення розкладу чи графіку, наприклад, літаків:

Our plane leaves at 6pm.

Her train arrives at noon.

◾️ Present Continuous вживається для вираження планів, які дуже ймовірно відбудуться, тому що ми уже щось зробили для цього:

I'm flying to Paris in two weeks. (у нас уже є білети, наприклад)

She's having a party tonight. (вечірка точно буде і вона навіть уже запросила когось)

🚩Зверніть увагу, що в українській також можна використовувати теперішній для майбутнього, тому можна провести паралелі:

Я сьогодні іду гуляти. (іду не зараз, а в майбутньому)

4. Future Continuous

Future Continuous використовується для підкреслення тривалості або безперервності дії в певний момент у майбутньому, і часто допомагає зобразити загальний контекст або атмосферу, в якій ця дія відбуватиметься.

Для утворення майбутнього тривалого часу використовуються допоміжне дієслово will be разом із дієсловом з додаванням закінчення -ing.

◾️ Стверджувальна форма: S + will be + Ving

At 10 PM, I will be watching a movie.

◾️ Заперечна форма: S + will not (won't) be + Ving

I won't be attending the meeting tomorrow.

◾️ Питальна форма: Will + S + be + Ving?

Will you be traveling next week?

Вживання Future Continuous:

◾️ для вираження дії, яка відбуватиметься в певний момент у майбутньому

At this time tomorrow, we will be flying to Paris. (вказує на дію, яка буде відбуватися у певний час у майбутньому – at this time tomorrow)

◾️ для підкреслення дії, яка триватиме в майбутньому, особливо коли важливий процес, а не результат: 

Next week, I will be working on the new project. (наголошується на процесі роботи над новим проєктом у майбутньому і ми не знаємо чи дія буде завершена наступного тижня)

◾️ для прогнозування або передбачення майбутньої дії на основі теперішніх планів чи намірів у точний час: 

Don't call me at 8 PM; I will be having dinner. (о 8 не дзвони, бо буду робити щось інше)

 

◾️ для ввічливих запитань про майбутні плани, іноді з метою отримання дозволу або уточнення: 

Will you be using your car this afternoon? (питання про майбутні плани з метою отримання інформації.)

Future Continuous допомагає підкреслити тривалість або процес дії, що буде відбуватися у конкретний момент в майбутньому. Це також може використовуватись для ввічливих запитань про майбутні плани, де фокус зміщується на сам процес або дію, яка буде виконуватись.

5. Future Perfect

Future Perfect використовується для підкреслення завершеності дії в майбутньому до певного моменту часу. Це часто вживається, щоб описати дії, які матимуть конкретні наслідки до того чи іншого моменту в майбутньому.

Для утворення майбутнього доконаного часу використовується допоміжне дієслово will have разом з дієсловом у формі минулого часу – третя колонка або -ed (Past Participle):

◾️ Стверджувальна форма:  S + will have + V3/ed (Past Participle)

By next month, I will have finished the project.

◾️ Заперечна форма: S + will not (won't) have + V3/ed (Past Participle)

She won't have left before you arrive.

◾️ Питальна форма:  Will + S + have + V3/ed (Past Participle)?

Will you have completed the assignment by tomorrow?

Вживання Future Perfect:

◾️ для позначення дії, що завершиться до певного моменту в майбутньому:

By 2025, they will have built a new school.

◾️ для підкреслення результату дії, що закінчиться до зазначеного часу:

By the time you get home, I will have cooked dinner.

 

◾️ для вираження очікувань або передбачення про завершення дії до певного моменту:

By the end of the semester, the students will have learned all the necessary material.

   

◾️ для дій, які мають відбутися до іншої дії або події в майбутньому:

By the time we arrive, the guests will have left.

 

Future Perfect чітко встановлює, що дія завершиться до певного моменту в майбутньому, допомагаючи підкреслити результативність цієї дії у вказаному контексті.

6. Future Perfect Continuous

Ця часова форма вживається досить рідко. Найчастіше супроводжується вказівниками by та by the time.

Для утворення майбутнього тривалого доконаного часу використовуються допоміжні дієслова will + have been + Ving

◾️ Стверджувальна форма: S + will have been + Ving

By the end of this month, I will have been working here for three years.

  

◾️ Заперечна форма: S + will not (won't) have been + Ving

By the end of the day, I won't have been studying for more than two hours.

  

◾️ Питальна форма:Will + S + have been + Ving?

Will you have been waiting long by the time I arrive?

Вживання Future Perfect Continuous:

◾️ для позначення дій, що триватимуть до певного моменту в майбутньому:

By the time you get home, she will have been cooking dinner for an hour.  (вказує на тривалість дії в певний момент у майбутньому.)

◾️ для опису дій, які відбуватимуться до певного моменту в майбутньому, підкреслюючи їх тривалість: 

By next year, they will have been living in this city for a decade. 

  

◾️ для вираження того, як довго триватиме дія до майбутнього моменту:

In two hours, we will have been driving for six hours straight. 

Зрозуміло, що Future Perfect Continuous використовується в контексті, де важливо знати тривалість певної дії до конкретного моменту в майбутньому, допомагаючи зрозуміти, як довго щось триватиме або тривало, але це досить обмежене коло ситуацій, тому часова форма використовується досить рідко. 


Розкрийте дужки, використовуючи Future Simple.

I ___________ (to be) at home. I ___________ (to invite) my friend Nina. We_________ (to play). She __________ ( to be) Big Grey Angry Wolf and I ________ ( to be) Little Red Riding Hood. And who ________ (to be) Granny, who lives in the forest. I think we __________ (to invite) Kate to come and play with us too.

Exercise 3. Прочитайте текст. Розкрийте дужки, поставивши дієслова у формі Future Simple .

I like to go to school. I have many good friends there. But I like Sundays more. Soon it ____ (1 be) Sunday, and all our family _____ (2 be ) at home. I _____ (3 get up) at 9 o’clock, and then I_____ (4 do) my morning exercises and have breakfast together with my parents. After breakfast I ____ (5 help) my mother in the kitchen and my father ____ (6 go) shopping. Then we ____(7 go) for a  walk in the park or to the cinema.

After dinner my friends ____ (8 come) to me, and we ____ (9 play) together at home or in the yard. In the evening my mother ____ (10 knit), my father ____ (11 watch) a concert on TV and I ____ (12 listen) to music or read a book. I know that I ____ (13 have) a lot of fun next Sunday.

Worksheet 1:Fill in the blanks with Future Continuous form of the verb.

  1. Tomorrow, I ________ (read) a book.
  2. At 3 PM, she ________ (watch) a movie.
  3. Next week, we ________ (play) video games.
  4. By this time tomorrow, they ________ (study) for the exam.
  5. At 7 PM tonight, he ________ (eat) dinner.
  6. In two days, she ________ (dance) at the party.
  7. By next month, we ________ (learn) a new skill.
  8. At 9 AM tomorrow, I ________ (work) on a project.
  9. In a week, they ________ (travel) to the beach.
  10. This time next year, he ________ (attend) college.
  11. By 2024, she ________ (live) in a new city.
  12. At 6 PM tonight, we ________ (have) a family picnic.
  13. In two hours, I ________ (play) video games with friends.
  14. By the end of the week, they ________ (finish) their homework.
  15. Next month, we ________ (celebrate) a friend’s birthday.
  16. At 10 AM tomorrow, she ________ (take) a yoga class.
  17. In a month, he ________ (run) a marathon.
  18. By this time next week, they ________ (visit) relatives.
  19. At 5 PM tonight, I ________ (cook) dinner.
  20. Next year, we ________ (travel) to a new country.
  21. By the end of the day, she ________ (complete) a puzzle.
  22. At this time next year, he ________ (work) on a project.
  23. In two weeks, they ________ (attend) a concert.
  24. By 2025, we ________ (know) each other for ten years.
  25. At 11 AM tomorrow, I ________ (take) a break.

Немає коментарів:

Дописати коментар